Cj - Real life (feat. swimmingslug & thatnikoli)

This my real life
Why it feel like
I been working too hard for the deal right?
This my real life
Now it feel like
The words I speak might go and get me killed. bye

On the beat taking no prisoners as I ride with it
Please take a seat or become a homicide victim
See I can rhyme cos I studied the game
No wiser wisdom found outside of my brain
No empire or kingdom could defy my reign
You assume insane is implied
Cos I follow the tune of a vain drive
It's far too soon for this games demise
The truth is anything ya say flies
So imma do this shit till the day I die
Mully to pmpa I'm slab searching
Y'all just internet tab surfing
I evade death often, it's a hobby son
Your pussy 9 nine lives im robbing
This is real life, is that a problem?
I know the price to pay, i got it
Now rewind hit play if ya forgot it
I'm just lining dot to dot, get the picture?
Think outside the box I got it in 2d 6 sides like a cross
Get the message I'm a boss

This my real life
Why it feel like
I been working too hard for the deal right?
This my real life
Now it feel like
The words I speak might go and get me killed. bye


Goodbye, popping out for a while
In the photos but they crop me out all the time
Can't stop cause I promised that this star gone shine
From the drop, I copied all the other's styles
But I moulded and twisted em
Know how cold it is
When your soul only visits when
The flow is made victim and
Your prose leaves no witnesses?
Nah, you don't know my life
You don't know my strife
You can't hear my demons
You don't feel their bite
But I feel this shit as real as it ever was
Lose my grip, and I'll keel but I never fall
Might slip but my feet hold me steady now
Tight grip on the beat, need a miracle
No I need something real, cause I'm stuck
And I feel as though I'm in a motherfucking loop
My eyes and my ears conspire with my peers
Am I high? Am I here?
Feeling motherfucking cooped
My god has deserted me
And I'm not acting mercifully
To the cop with a certainty
That I'm plotting insurgency
Chop-chop we've been caught, it's an emergency
Quit this shit 'fore the kids know
Play that bitch like Nintendo
I'll arrange my shifts so I can go
And slay these crips round the bando
I claim this shit but it's fake though
Fuck sake lil snitch, why not say so?
Truth be told, I just wish I lied
When I said this shit was my own life

This my real life
Why it feel like
I been working too hard for the deal right?
This my real life
Now it feel like
The words I speak might go and get me killed. bye

I cant lie yall bad at this
Hypocrisy I'm bad at that
Obviously y'all bad at rap
Handle that like you stuck in traffic
Mad as hell like you stuck in traffic
Fuck around and get embarrassed
Shit that happen when you fucking careless
No skin you end up a parent
And nobody wants that right?
Better off left right?
Pro abortion no father
That's how I'm rolling cause this ain't for an Oscar
This is real life I'm looking out for me myself and i
Ain't got time to be growing a conscience
Stuck in your feelings ain't got time for that nonsense
Speaking of nonsense what's up with the top 10
As babies, their mothers must have dropped them
I swear to god these boys got tourrettes behind the mic
Must have a deathwish going against one of the best behind the mic
No respect or sign of life
All fake and fraudulent as they singing off
Their consciousness
Don't speak often, no street warrior
All truth spoken, don't do lying
Not like these guys who cross dressing
I receive blessings from the real kind
No misdirection no realign
Just this confession of my real life

I don't stunt like other rappers
I don't front I ain't no actor
I don't fuck with cinematics
I don't rush to gain no status
I don't lust for fame or stature
I don't push or sway these bastards
I don't put my face on backwards
I'll be blunt , I raise the average

Lyrics licensed by LyricFind